РГР по иностранному языку

РГР по иностранному языку расчетно графическая работа

 

Если у вас нету времени на ргр по иностранному языку вы всегда можете попросить меня, вам нужно написать мне, и я вам помогу онлайн или в срок 1-3 дня всё зависит что там у вас за работа, вдруг она огромная! Чуть ниже размещён теоретический и практический материал, который вам поможет сделать работу если у вас много свободного времени и желания!

 

Возможно, вас также заинтересует эта ссылка:

Заказать работу по иностранному языку помощь в учёбе

 

Методические указания к изучению дисциплины

Целью обучения является практическое овладение иностранным языком.

Для получения необходимых знаний нужно:

  • овладеть техникой чтения;
  • накопить определенный словарный запас;
  • овладеть грамматическими формами и конструкциями, характерными для языка;
  • приобрести практические навыки работы с текстом, перевода необходимой литературы.

Студентам заочного отделения особое внимание следует обратить на самостоятельную подготовку материала из рекомендуемых учебных пособий. Студенты должны овладеть двумя видами чтения: обучающим, целью которого является точная передача содержания прочитанного и поискового, нацеленного на понимание общего содержания текста.

При переводе иностранного текста большое значение имеет работа со словарем. Студентам необходимо регулярно вести рабочий словарь, в который вносятся все незнакомые слова в исходной форме.

Для понимания иностранного текста необходимо также знать грамматический материал, на котором он построен. Поэтому, прежде чем приступать к чтению рекомендуется проработать тему данного задания и знать ранее пройденный грамматический материал.

 

Методические указания к выполнению ргр:

Задания контрольной работы № 4 подготовлены в соответствии с программой, разработанной на кафедре иностранного языка , и включают следующую тематику:

  • оригинальный текст по тематике специализации объемом 2500 печатных знаков;
  • структура простого и сложного предложения в активном и пассивном залоге (утвердительная, отрицательная и вопросительная формы);
  • типы вопросов (general, special, alternative, disjunctive and question to the subject);
  • согласование времен ( sequence of tenses, reported speech, reported questions, commands, etc.)

Целью выполнения контрольного задания № 4 является углубление знаний в области грамматики английского языка, а также изучение профессиональной лексики по тематике специализации.

Данная РГР состоит из упражнений на грамматические аспекты английского языка, письменного перевода связного текста по профессиональной тематике с английского языка на русский и заданий к нему.

К выполнению контрольных заданий следует подходить творчески, особенно к переводу текста. В этом случае необходимо, прежде всего, ознакомиться с его содержанием и определить общую направленность текста. Затем следует сделать список незнакомых слов, встречающихся в тексте, и расположить их в предварительных записях в алфавитном порядке, что сэкономит время поиска их русских соответствий в словаре. В качестве третьего этапа целесообразно сконцентрировать внимание на словосочетаниях и грамматических конструкциях, содержащихся в тексте, и – при необходимости – обратиться к грамматическим комментариям, находящимся в базовом учебнике английского языка. После этих предварительных этапов обработки текста можно приступить к его переводу.

В ряде случаев для точной передачи содержания может потребоваться специализированный словарь.

 

Возможно, вас также заинтересует эта ссылка:

Решение задач по иностранному языку с примерами онлайн

 

 

1. Vocabulary and Grammar Tasks.

 

1.1. (10 x 1 point) Read this magazine article about organizing a conference. Choose the correct word to fill each gap, from А, В or С below.

 

Have you ever had to organize a conference? It is not an easy thing to do, __(1)__ there is so much to think about. Before you can decide where to hold the conference, you __(2)__ to ask a number of important questions. __(3)__ is the purpose of the conference? How __(4)__ people will attend? Where __(5)__ the people coming from? Do you need presentation facilities such __(6)__ videocassette players, televisions, computers, etc.? When you have __(7)__ these questions, you can decide the kind of conference centre which is best for you. There are two choices. Purpose-built conference centers will provide everything you need, although __(8)__ may be other conferences going on at __(9)__ same time. __(10)__ the other hand, hotels are usually very comfortable, but may not have all the necessary equipment.

 

  1.  

A

because

 

B

until

 

C

so

  1.  

A

must

 

B

have

 

C

got

  1.  

A

How

 

B

What

 

C

Why

  1.  

A

much

 

B

many

 

C

more

  1.  

A

are

 

B

do

 

C

will

  1.  

A

for

 

B

that

 

C

as

  1.  

A

answer

 

B

answering

 

C

answered

  1.  

A

it

 

B

there

 

C

they

  1.  

A

its

 

B

a

 

C

the

  1.  

A

On

 

B

By

 

C

At

 

 

1.2. (7x 2 points) Complete the text below with the verbs from the box. Translate the text (orally).

believe communicate deal delegate invest listen respond

 

 

 

If you ask employees what qualities they value most in a manager, the majority will tell you that they need a manager who can__(1)__ to them attentively and

sympathetically.

Obviously, nobody likes talking to a brick wall, and the ability to __(2)__ clearly with colleagues is essential to anybody in a management position.

Secondly, when staff worry over certain issues, a good manager should

__(3)__ to their concerns promptly and also__(4)__ with any problems as soon as they arise.

Trust is also rated very highly, so managers should also __(5)__ in their employees' abilities and be prepared to__(6)__ responsibilities to them whenever possible.

Finally, a good manager should also__(7)__ in regular professional development opportunities for their staff.

 

Complete the sentences with the correct prepositions.

Example: Staff often complained about the new manager, saying he didn't believe in their abilities.

 

1. Robert was arguing.......... his boss......... taxation.

2. Did she talk............. you........... her plans to leave the company?

3. Good. So you all seem to agree...... me............ the main points.

4. They apologized........... everyone......... their failure to deal...........the crisis.

5. The team had to report......... their progress....... the manager every month.

 

Возможно, вас также заинтересует эта ссылка:

Помощь по иностранному языку онлайн

 

 

1.4. (5 points) Tick the correct sentences. Supply, correct or delete the prepositions where necessary.

Example: Robert never listens my suggestions.

Pobert never listens to my suggestions.

1. Socializing colleagues is sometimes a good way to learn about what is happening in different departments.

2. Linda would like to discuss about the report's recommendations with you.

3. My company spends a lot of money for training courses for employees.

4. He may become a good manager. It depends of his communication skills.

5. The March conference accounted for 25% of our staff development budget.

 

1.5. ( 9 points) Complete these sentences with said or told.

 

1. We..................... ........................the boss we found the project exciting.

2. She..................... the new sales manager was not very good at motivating

people.

3. She.................... the new sales manager her team needed a training course.

4. The manager ....................he was in a hurry. He................... me to ask

his deputy.

5. They never................ us what happened. In fact, they never

................. anything to anyone!

6. He................... a few words about the deal in his talk, but what he

................. me in the break was more interesting.

 

Возможно, вас также заинтересует эта ссылка:

Курсовая работа по иностранному языку заказать готовую онлайн

 

 

1.6. (6 x 2points) Read this article about the role of a manager. Then complete it by putting each phrase below (a-f) in the correct space (1-6).

Translate the text (orally).

In the past, many people believed that managers were there just to provide support for frontline staff. However, our understanding of the manager's function has improved.

We know that managers contribute to performance. But how do they do that................(1)?

Some experts argue that the day-to-day work of the manager consists of managing three things: organisation, communication and people.

Let's consider organisation to begin with. Everybody knows that businesses

................(2). One of the purposes of the manager, those experts believe,

is to manage this change for the benefit of both the business and its people. Secondly, managing communication is necessary to make everyone in the

business share a common purpose................(3). Finally, individuals need to be managed to ensure that they are motivated to do their work well, ................(4).

In conclusion, we can see how the three elements of organisation,

communications and motivation in turn................(5). The third element

is particularly important. Indeed, there seems to be a strong link between how

well managers carry out their motivational tasks. ................(6). If the

managers fail, then the company fails; if the managers do well, then the company prospers.

  1. and how well employees perform
  2. and know their own role in achieving that purpose
  3. and what exactly do managers manage
  4. and that this work also gives them personal satisfaction and fulfilment
  5. are constantly changing and evolving
  6. determine the success and profitability of the business

 

1.7. (5points) Put the words in the correct order to make a reported dialogue.

Example: My/ready/wasn't/asked/my/why/me/boss/report

My boss asked me why my report wasn't ready.

 

1. working/computer/l/my/properly/replied/wasn't

2. a/He/l/needed/new/one/said/that

3. also/ahead/Then/he/should/plan/to/said/try/l

4. organised/was/answered/well/l/usually/l/that

5. a/asked/computer/Finally,/get/him/I/I/new/when/would

 

1.8. ( 5 points) Look at the examples. Then report the four questions below in the same way.

Wh-questions

What do you want to do?

He asked her what she wanted to do.

How much do you earn?

He asked her how much she earned.

 

Yes/No questions

Do you plan ahead?

He asked her if she planned ahead.

Could you deal with a crisis?

He asked her if she could deal with a crisis.

1. Do you adapt easily to new situations?

He asked her.......................................

2. How often do you invest in courses?

He asked her.......................................

3. Are you having difficulty contacting our consultant?

He asked her................................................

4. Why is this year's budget so small?

He asked her.......................................

5. Can I speak to Tess, please?

He asked her..........................................

 

Возможно, вас также заинтересует эта ссылка:

 

Задания по иностранному языку с решением

 

 

2. Reading and comprehension.

 

2.1. (20 points) Translate the text into Russian in written form.

 

Peter Drucker the well-known American business professor and consultant, suggests that the work of a manager can be divided into planning (setting objectives), organizing, integrating (motivating and communicating), measuring, and developing people.

Obviously, objectives occasionally have to be modified or changed. It is generally the job of a company's top managers to consider the needs of the future, and to take responsibility for innovation, without which any organization can only expect a limited life.

Top managers also have to manage a business's relations with customers, suppliers, distributors, bankers, investors, neighboring communities, public authorities, and so on – as well as deal with any major crises which arise. Top managers are appointed, supervised, advised (and dismissed) by a company's board of directors.

Although the tasks of a manager can be analyzed and classified in this way , management is not entirely scientific. It is a human skill. Business professors believe that intuition and 'instinct' are not enough; there are management skills that have to be learnt. Drucker, for example, wrote over 20 years ago that “Altogether this entire book is based on the proposition that the days of the "intuitive" manager are numbered meaning that they were coming to an end”.

But some people are clearly good at management, and others are not. Some people will be unable to put management techniques into practice. Others will have lots of techniques, but few good ideas. Outstanding managers are rather rare.

 

Peter Drucker: An Introductory View of Management

 

Возможно, вас также заинтересует эта ссылка:

 

2.2. ( 10 points) Now read the text again and decide whether these statements are true or false? When it is false give the correct answer.

 

1. Peter Drucker is a well-known American business professor in the sphere of marketing.

2. The work of a manager includes managing and motivating people only.

3. Objectives set by a manager can not be changed.

4. It is generally the job of employees to take responsibility for innovation within any organization.

5. Top managers deal with any crises which arise.

6. Business professors consider that management skills can not be learnt.

7. Intuition is the main quality that makes a good manager.

8. According to the text management is purely scientific.

9. Only the "intuitive" managers will be considered to be good managers.

10. Outstanding managers are not rare.

 

 

 

 

5. Требования к оформлению и срокам выполнения

 

РГР должна иметь титульный лист (см. Приложение 1), нумерацию страниц, список использованной литературы, в конце работы – дату ее выполнения и личную подпись студента.

РГР должна быть либо напечатана, либо написана четким, понятным почерком, без исправлений. На страницах работы следует оставить поля (3 см) для пометок и замечаний проверяющего преподавателя.

РГР должна быть выполнена и сдана для проверки на кафедру иностранного языка не позднее, чем за 15 дней до официальной даты зачета (экзамена).

В части Vocabulary and Grammar Tasks контрольной работы все упражнения должны быть переписаны, подстановочные элементы выделены жирным шрифтом или подчеркнуты.

Wh-questions

What do you want to do?

He asked her what she wanted to do

 

Yes/No questions

Do you plan ahead?

He asked her if she planned ahead.

 

 

В части Reading and comprehension в задании 2.1. – перевод текста должен быть выполнен в письменном виде полностью, без сокращений. Возможно приведение нескольких вариантов отдельных фрагментов.

При выполнении задания 2.2. необходимо дать письменное объяснение или ссылку на текст, если вы не согласны с данным утверждением.

Внесение изменений в порядок следования заданий не допускается.

 

Качество работы оценивается по тому, насколько глубоко и адекватно выполнен перевод текста (в оценку входит также стилистическое и грамматическое оформление переводного текста), правильность выполнения упражнений. На каждую контрольную работу преподаватель кафедры предоставляет краткую письменную рецензию, в которой указываются достоинства и недостатки выполненной студентом работы. Дается общая оценка «зачтено» или «не зачтено». Если работа не зачтена, в нее необходимо внести соответствующие исправления с учетом сделанных замечаний. Повторная проверка работы осуществляется, как правило, тем же преподавателем, который рецензировал ее в первый раз. Студенты, не выполнившие контрольную работу или не получившие зачета по ней, к зачетам и экзаменам не допускаются.

Количественная оценка заданий контрольной работы производится по балльно-рейтинговой системе в соответствии со специально разработанной единой шкалой, в которую заложены критерии оценки. При оценке каждого задания подсчитывается сумма баллов (согласно разработанным критериям), Преподаватель применяет следующий алгоритм оценки контрольной работы:

 

Рейтинг

студента

Количество баллов

Оценка

50% и ниже

Выше 50%

0 – 50

51 – 100

«не зачтено»

«зачтено»